תקשיבו, תרוויחו
אני אישה שמקשיבה. מקשיבה לגוף וכמובן גם לנפש שלי.
25 שנים שאני מקפידה ללכת פעם בשבוע או שבועיים לטפל בעצמי.
לא טיפול פסיכולוגי, למרות שגם את זה עשיתי, אלא טיפול ברפואה אלטרנטיבית. מאז שהוקמו המרפאות של "מכבי טבעי" אני שם. בגדול, אפשר לקרוא לי לקוחה נאמנה.
הטיפולים הראשונים היו רפלקסולוגיה וביופידבק. ניסיתי גם דיקור ואוסטאופתיה ובסופו של דבר אני מטופלת רוב הזמן ברפלקסולוגיה. היו לי עד היום ארבע מטפלות ואצל האחרונה, ברונית רוטנברג bronithealing.body.soul@, אני נמצאת הכי הרבה זמן.
כשרק התחלתי לא היתה כמעט מודעות לטיפולים אלטרנטיבים. הרפואה המערבית הובילה ומי ש"העז" לחשוב אחרת נחשב למשוגע. אני זוכרת את הספקנות של ערן, בעלי, כשבחרתי לטפל בדלקות האוזניים החוזרות של יובל בעזרת הומאופטית ואת ההבנה, כשהדלקות פסקו, שהטיפולים עוזרים.
אתמול הגעתי לטיפול הדו שבועי שלי וכשסיימתי אותו ניגשתי למזכירת המרפאה ואמרתי לה:
"יש לי בעיה. את התורים לטיפולים אצל ברונית, אני קובעת שנה מראש. כל מה שאמור להיקבע ביומן שלי בימי ראשון צריך להסתדר עם טיפולי הרפלקסולוגיה. היום גיליתי, שבעוד שבועיים ברונית תהיה בחופשה. זה מצויין כי גם היא צריכה מנוחה, אבל אני לא מבינה למה אתם לא מתקשרים ומזיזים לי את התור כשאתם יודעים כבר מספיק זמן שהוא לא יתקיים"?
המזכירה ענתה לי: "אנחנו יודעות מה אנחנו עושות. נתקשר יומיים לפני ונודיע לך".
כששמעתי את התשובה הבנתי, שדווקא במקום שבו אני נמצאת כבר 25 שנים והוא זה שלימד אותי להקשיב לגוף שלי ולטפל בו, לא מקשיבים לי.
ברונית היא מטפלת מעולה ולקבוע אליה תורים זו משימה כמעט בלתי אפשרית ולכן התשובה שקיבלתי מקוממת יותר. כי הרי ברור שמבחינתי יש הבדל אם יודיעו לי יומיים לפני או חודשיים לפני שהתור שלי מתבטל ויש לקבוע מועד אחר ולמזכירה, שתצטרך להזיז לי את התור, זה ממש לא ישנה מתי היא תעשה זאת.
כמו שחשבתי לא נמצא לי תור אחר והטיפול שנותן לי כל שבוע חמצן, רוגע, שלווה וריפוי נדחה לחודש אוקטובר!
אם המזכירה היתה מקשיבה לי, היא היתה מבינה עד כמה הטיפולים חשובים לי.
אם היא היתה מגדילה ראש ומתקשרת אלי, לפני מס' חודשים כשידעה שברונית לא תהיה, ומזיזה לי את התור לא היה נוצר מצב שבו 3 שבועות לא אגיע למרפאה.
אני מקשיבה לא רק לגוף ולנפש, אלא לדברים שנאמרים על ידי בני המשפחה הקרובה שלי, מקשיבה לחברות ולחברים שלי ובשנים האחרונות מקשיבה גם ללקוחות שלי.
מישהי כתבה לי, כתגובה באחד הפוסטים שהעליתי לאחרונה, שהקשבה היא אמנות ולא רק שאני מסכימה איתה אני חושבת, שהקשבה היא גם תרגול בהבנת הצרכים של האחר.
לפעמים כל מה שאנחנו צריכים, כאנשים וכלקוחות, זה שיקשיבו לנו.
כשאני מקשיבה ללקוחות שלי, אני מבינה מה הם רוצים ולא רק מה אני יכולה לתת להם.
כשאני מקשיבה להם, אני יכולה לבטא טוב יותר את מה שאני יכולה להציע.
כשאני מקשיבה, הצורך שלהם מובן לי הרבה יותר.
לא משנה אם אתם מדברים עם חברים, בני משפחה או לקוחות. בפעם הבאה כשמדברים איתכם תקשיבו. באמת.
רוב הסיכויים, שתכירו או תלמדו משהו חדש ואולי יציעו לכם רעיון שיכול לעזור לעסק שלכם.
בזכות ההקשבה ללקוחות שלי, אני יכולה להציע לכם מוצר חדש - דיגיבום לצפיה בכל מקום.
Comentarios